Sok embernek van enduro/cross motorja, de sokan nem is használják terepen való közlekedésre. A legtöbb ilyen motornak elől 19-21", hátul pedig 17-19" kereke van. Mit lehet tenni, ha csak közúton akarjuk használni a motorunkat? Több lehetőség is van, amiket leírok a következőkben, de én csak a 4.-ban tudok segítséget nyújtani.

ktm_3.JPG1. Elfogadjuk, hogy bütykös gumival közlekedünk aszfalton. Viszont ebben az esetben számoljunk azzal, hogy hangos, nincs megfelelő tapadása, többet fogyaszt a motorunk (valakinek ez is fontos) és a gumikról a kemény felület miatt hamarabb ledaráljuk a mintát, tehát sűrűbben vásárolhatunk új gumikat. 

2. Megoldás lehet még a gumicsere is. Sajnos ezekben a méretekben a gumigyártó cégek nem kínálnak nagy választékban aszfaltra való mintát. Van egy-két modern mintázat,de ha azok nem tetszenek, akkor már csak valamilyen régies kinézetű, vagy veterán minta közül tudunk választani, mivel ezek a méretek manapság már nem túl elterjedtek közúti motorokon.

3. Ha ragaszkodunk a régi kerekek megtartásához, akkor veszünk egy supermoto kerékszettet. Ez miért is jobb? A 17" kerékméretek miatt fordulékonyabb lesz a gép, a szélesebb gumik miatt jobb a tapadás, hatalmas a gumiválaszték (a sportmotorokban évtizedek óta ezek a méretek járatosak) és egy modern- és divatos kinézetet kapunk (persze ez szubjektív dolog). Az új kerékszettek ára úgy 200-400e Ft, de ha találunk használt szettet, általában azokért is elkérnek 70-150e Ft-ot. Utóbbi esetben számítsunk rá, hogy egy általános karbantartás, centírozás, küllőfeszítés, esetleg csinosítás, biztos rájuk fog férni és lehet, hogy többe kerül a leves mint a hús.ktm_2.JPG

4. Keréképítés. Ez mit is jelent? Ehhez szükség van a régi kerekekre és kell szerezni megfelelő 17" felniket, ezt lehet üresen is, vagy egy teljesen más típushoz való supermoto szett formájában. Ez utóbbi azért jobb, mert akkor meglehet forgatni a kereket és kilehet küszöbölni azt a hibát, hogy sérült felnit vásárolunk meg. Ha megvannak az előbb említett dolgok, akkor azokat elhozva hozzám, a küllők megtervezése és gyártása után jöhet az összeépítés. Néha szükség van a felnik küllőfuratát módosítani, mert nem mindegyik kerékagy passzol az adott felnibe. Ez már egy többször alkalmazott és bevált átalakítás és a megbízóval megbeszélve lesz elvégezve, ha kell.

Figyelem! Amíg az alkatrészek nincsenek összeépítve, lehetőség van az összeépítendő anyagok felületét megváltoztatni! A felnit lehet políroztatni, vagy színtereztetni, a kerékagyat festeni, vagy színtereztetni.

Mindenki más és más szélességű gumit szeretne használni, tehát az igényeinkhez mérten keressünk felni. A neten lehet találni táblázatokat, hogy milyen szélességű felnire milyen gumi passzol. Az első felni szélessége általában 3.00-3.75" között, a hátsó pedig 4.25-5.50" között szokott változni.

Remélem tudtam segíteni a megfelelő döntés meghozatalában.

Üdvözlettel: www.kerekcity.hu - Ahol a küllős kerekek újjászületnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekcity.blog.hu/api/trackback/id/tr605811456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.